Μπαίνοντας στα φόρα όπου συναντιούνται οι μαθητές και σπουδαστές της γ λυκείου και συζητούν, ανταλλάσσουν απόψεις και προβληματισμούς σχετικά με τις απαραίτητες στρατηγικές μελέτης και ποιους τρόπους βοήθειας θα πρέπει να επιστρατεύονται με στόχο την επιτυχία στις εξετάσεις συναντήσαμε ένα διάλογο που είχε ως εξής:
Μαθ. Α: Η βιολογία είναι το μόνο μάθημα που με ανησυχεί ακόμα σχετικά με το αν θα κάνω ιδιαίτερα ή, θα το παλέψω μόνος. Eσείς τι λέτε βγαίνει με συστηματική δουλειά ή, το κόστος του φροντιστηρίου είναι αναπόφευκτο;
Μαθ. Β: Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι η βιολογία κατεύθυνσης δύσκολα βγαίνει χωρίς ιδιαίτερα. Δεν είναι μόνο να μάθεις το βιβλίο απ’ έξω. Οι ασκήσεις μερικών κεφαλαίων είναι αρκετά πολύπλοκες ή, τουλάχιστον πρέπει να την πατήσεις δυο τρεις φορές για να τις μάθεις. Και ακόμα και τότε υπάρχουν πολλές παγίδες που πρέπει να μάθεις να τις βλέπεις. Φέτος εγώ είχα έναν καταπληκτικό βιολόγο στο φροντιστήριο και έμαθα πάρα πολλά, κυρίως για αυτές τις παγίδες που είπα. Τώρα για την Βιολογία Γενικής Παιδείας, θα έλεγα οτι μπορεί να βγει χωρίς ιδιαίτερα. Πρέπει όμως ο ίδιος ο μαθητής να βάλει πρόγραμμα διαβάσματος για το μάθημα από το καλοκαίρι, να αγοράσει βοηθήματα (Σαββάλας ftw), να λύσει δυο και τρείς φορές ασκήσεις. Συστηματικότατο διάβασμα! Στο λέω γιατί η κολλητή μου δεν έκανε φροντιστήριο Βιολογία Π. φέτος (είναι θεωρητική) αλλά άφησε όλο το βιβλίο για διάβασμα το τελευταίο μήνα. Λογικό ήταν λοιπόν να χάσει τζάμπα μόρια από όλες τις ερωτήσεις.
Μαθ. Γ: Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να κάνεις φροντιστήριο σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αν για οικονομικούς και μόνο λόγους δε μπορείς να κάνεις σε όλα πρέπει να αποφασίσεις σε ποιο μάθημα θα αφιερωθείς με προσωπικό διάβασμα…
…Αν εννοείς την βιολογία κατεύθυνσης τότε σου προτείνω να μη το αφήσεις γιατί είναι μάθημα κατεύθυνσης συνεπώς και βαρύτητας. Αν αναφέρεσαι για την βιολογία γενικής θεωρώ πως καλό είναι να κάνεις εκεί φροντιστήριο (για να έχεις σίγουρα έναν καλό βαθμό) και να προετοιμαστείς μόνος σου στην έκθεση που έτσι και αλλιώς ο βαθμός είναι αμφίρροπος.
Συνάγεται ως συμπέρασμα μέσα από τις σκέψεις των ιδίων των πρωταγωνιστών των εξετάσεων πως όπως κάθε εργαλείο, έτσι και το φροντιστήριο όταν γίνεται με σωστή στρατηγική είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα του μαθητή-σπουδαστή! Είτε αφορά σε ένα μάθημα που θα αποτελέσει και επίκεντρο της μελλοντικής στόχευσης του μαθητού, είτε ένα μάθημα γενικής κατεύθυνσης που θα ανεβάσει σημαντικά το μέσο όρο με φόντο την είσοδο στο επιθυμητό τμήμα, το φροντιστήριο μπορεί ακόμα και αν δεν γίνεται γενικευμένα ανεβάζοντας το εξοδολόγιο της οικογένειας, όταν γίνεται στοχευμένα και με πολύ λίγα χρήματα συγκριτικά, τότε μπορεί να γίνει το κορυφαίο εργαλείο στα χέρια του έξυπνου και καλά οργανωμένου μαθητή.
biologiaonline.gr
Μαθ. Α: Η βιολογία είναι το μόνο μάθημα που με ανησυχεί ακόμα σχετικά με το αν θα κάνω ιδιαίτερα ή, θα το παλέψω μόνος. Eσείς τι λέτε βγαίνει με συστηματική δουλειά ή, το κόστος του φροντιστηρίου είναι αναπόφευκτο;
Μαθ. Β: Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι η βιολογία κατεύθυνσης δύσκολα βγαίνει χωρίς ιδιαίτερα. Δεν είναι μόνο να μάθεις το βιβλίο απ’ έξω. Οι ασκήσεις μερικών κεφαλαίων είναι αρκετά πολύπλοκες ή, τουλάχιστον πρέπει να την πατήσεις δυο τρεις φορές για να τις μάθεις. Και ακόμα και τότε υπάρχουν πολλές παγίδες που πρέπει να μάθεις να τις βλέπεις. Φέτος εγώ είχα έναν καταπληκτικό βιολόγο στο φροντιστήριο και έμαθα πάρα πολλά, κυρίως για αυτές τις παγίδες που είπα. Τώρα για την Βιολογία Γενικής Παιδείας, θα έλεγα οτι μπορεί να βγει χωρίς ιδιαίτερα. Πρέπει όμως ο ίδιος ο μαθητής να βάλει πρόγραμμα διαβάσματος για το μάθημα από το καλοκαίρι, να αγοράσει βοηθήματα (Σαββάλας ftw), να λύσει δυο και τρείς φορές ασκήσεις. Συστηματικότατο διάβασμα! Στο λέω γιατί η κολλητή μου δεν έκανε φροντιστήριο Βιολογία Π. φέτος (είναι θεωρητική) αλλά άφησε όλο το βιβλίο για διάβασμα το τελευταίο μήνα. Λογικό ήταν λοιπόν να χάσει τζάμπα μόρια από όλες τις ερωτήσεις.
Μαθ. Γ: Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να κάνεις φροντιστήριο σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αν για οικονομικούς και μόνο λόγους δε μπορείς να κάνεις σε όλα πρέπει να αποφασίσεις σε ποιο μάθημα θα αφιερωθείς με προσωπικό διάβασμα…
…Αν εννοείς την βιολογία κατεύθυνσης τότε σου προτείνω να μη το αφήσεις γιατί είναι μάθημα κατεύθυνσης συνεπώς και βαρύτητας. Αν αναφέρεσαι για την βιολογία γενικής θεωρώ πως καλό είναι να κάνεις εκεί φροντιστήριο (για να έχεις σίγουρα έναν καλό βαθμό) και να προετοιμαστείς μόνος σου στην έκθεση που έτσι και αλλιώς ο βαθμός είναι αμφίρροπος.
Συνάγεται ως συμπέρασμα μέσα από τις σκέψεις των ιδίων των πρωταγωνιστών των εξετάσεων πως όπως κάθε εργαλείο, έτσι και το φροντιστήριο όταν γίνεται με σωστή στρατηγική είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα του μαθητή-σπουδαστή! Είτε αφορά σε ένα μάθημα που θα αποτελέσει και επίκεντρο της μελλοντικής στόχευσης του μαθητού, είτε ένα μάθημα γενικής κατεύθυνσης που θα ανεβάσει σημαντικά το μέσο όρο με φόντο την είσοδο στο επιθυμητό τμήμα, το φροντιστήριο μπορεί ακόμα και αν δεν γίνεται γενικευμένα ανεβάζοντας το εξοδολόγιο της οικογένειας, όταν γίνεται στοχευμένα και με πολύ λίγα χρήματα συγκριτικά, τότε μπορεί να γίνει το κορυφαίο εργαλείο στα χέρια του έξυπνου και καλά οργανωμένου μαθητή.
biologiaonline.gr