Οι αλλαγές στο μάθημα της βιολογίας

Το μάθημα της βιολογίας είτε γενικής παιδείας είτε βιολογία κατεύθυνσης είναι από τα μαθήματα που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή πλέον και είναι εξαιρετικά πιθανό να χρειαστεί ο μαθητής να παρακολουθήσει συμπληρωματικά μαθήματα για να καταφέρει αν αντεπεξέλθει στις εξετάσεις του τέλους της χρονιάς, αλλά και για να διευρύνει τις γνώσεις του σε ένα μάθημα που είναι κοινά αποδεκτό πως αποτελεί πυλώνα της νέας εποχής (βιοτεχνολογία, τρόφιμα, γενετική κ.α.).

Ηδη από τη βιολογία της α’ λυκείου έχουν αφαιρεθεί ενότητες που έχουν ήδη διδαχθεί στη Χημεία ή τη Φυσική του Γυμνασίου, ενότητες που διδάσκονται διεξοδικά στη Φυσική γενικής παιδείας της γ’ λυκείου κ.α. Κάτι που σημαίνει πως όλο αυτό, σε συνάρτηση με το ότι συνήθως δεν δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην ονοματολογία των ενώσεων και η σχετική μάθηση αναμένεται να αποκτάται μέσα από εφαρμογές στη διάρκεια της χρονιάς, κάνει στο τέλος της γ λυκείου το μάθημα της βιολογίας να μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο ανά περιπτώσεις στον μέσο μαθητή με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Επιπλέον, από τη βιολογία β΄ λυκείου έχουν βγει υποενότητες που αναφέρονται στην ανάλυση των οργανικών ενώσεων, στις παρασκευές διαφόρων ουσιών και στην κατάταξη και τις αναγωγικές ιδιότητες μονοσακχαριτών, γιατί θεωρήθηκε πως περιείχαν πολύ εξειδικευμένη γνώση που δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ένα μάθημα γενικής παιδείας.

Στο μεταξύ έχουν αφαιρεθεί έννοιες και από το μάθημα βιολογίας θετικής κατεύθυνσης που δεν κρίθηκαν ουσιώδεις, καθώς και μια ενότητα που περιγράφει τη διεξαγωγή μιας εργαστηριακής άσκησης η οποία δε χαρακτηρίστηκε αποτελεσματική και αναγκαία. Είναι πολλοί, όμως, αυτοί που επιμένουν πως ήταν λανθασμένη επιλογή αυτή από την επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας και τα κενά που δημιουργούνται τα πρώτα δύο χρόνια του λυκείου είναι κρίσιμα όταν φτάσει η ώρα της «κρίσης» στην τρίτη τάξη.

Όταν, λοιπόν, φτάσουμε στο να επιλεγεί η βιολογία ως μάθημα κατεύθυνσης; Τότε ο μαθητής για να «γεμίσει» τα όποια κενά συναρτήσει του εξαιρετικά βεβαρημένου προγράμματος στην γ λυκείου έχουν δώσει άλλη διάσταση στο ρόλο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που επιτρέπει στον μαθητή χωρίς περαιτέρω έξοδα και μετακινήσεις (άρα και κέρδος χρόνου) να μαζέψει την απαιτούμενη πληροφορία για να φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο και αν πετύχει στις εξετάσεις.


Καλωσορίσατε στη σελίδα μας

ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Δήλωσε τώρα συμμετοχή για ένα
Δωρεάν μάθημα. Δεν έχεις να χάσεις τίποτα.

Από όποιο μέρος της Ελλάδας και αν προέρχεστε έχετε ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα στην εκπαίδευση με τους μαθητές που ζουν στη πρωτεύουσα ή σε μεγάλες πόλεις. Η απόσταση εκμηδενίζεται, ο καθηγητής είναι ακριβώς μπροστά σας, έχετε άμεση επικοινωνία μαζί του σε ένα live μάθημα!

Η μελέτη , η μεθοδικότητα και η επιμονή σας θα σας οδηγήσουν στην εκπλήρωση των στόχων σας

Δικός μας στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το μάθημα της βιολογίας, γιατί αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος που εξασφαλίζει την επιτυχία τους για υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές τους εξετάσεις. Το διάβασμα πρέπει να είναι αποδοτικό, για αυτό και η σωστή εκπαίδευση στοχεύει στο να μας μάθει πώς να μαθαίνουμε. Μέσα από αυτό το ταξίδι ο κάθε μαθητής ανακαλύπτει τον προσωπικό του τρόπο μελέτης, οπότε εκτός από αποδοτικό, το διάβασμα γίνεται και ευχάριστο!

Στόχος της διδακτέας ύλης που καθορίζει το Υπουργείο είναι η ευαισθητοποίηση και ο προβληματισμός των μαθητών όσον αφορά σύγχρονα θέματα που συνδέονται άμεσα με τη ζωή, την υγεία και το περιβάλλον τους. Η δομή των σχολικών βιβλίων βιολογίας βοηθά το μαθητή να ανακαλέσει ήδη υπάρχουσες γνώσεις, να συνδέσει την καθημερινή του ζωή με τις γνώσεις που αποκτά, αλλά και να ενδιαφερθεί για περαιτέρω μελέτη και να αποκτήσει μέθοδο επεξεργασίας διαφόρων θεμάτων.


Αφήστε τα στοιχεία σας για να επικοινωνήσουμε μαζί σας:

Ονοματεπώνυμο *

Email *
Τηλ. Επικοινωνίας *





Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons