ΠΕΒ: Δελτίο τύπου για τον Εθνικό κήπο.

           
Αθήνα, 16-04-2014
ΘΕΜΑ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΚΗΠΟ
Ο Δήμος Αθηναίων έχει παραχωρήσει τη χρήση του Εθνικού Κήπου για τη διεξαγωγή Μπιενάλε Τέχνης, για τις ανάγκες της οποίας προβλέπονται έργα, τα οποία  ενέχουν κινδύνους επιπτώσεων   στα ιστορικά  και βοτανικά   χαρακτηριστικά του.

Ο Εθνικός Κήπος σήμερα χαρακτηρίζεται  από  τα καμπυλόγραμμα μονοπάτια του, τα μικρά ανοίγματα, τις πυκνές συστάδες δένδρων και θάμνων, τη μεγάλη ποικιλία φυτών, την αρμονική ένταξη των κατασκευών στο χώρο και τη σημαντική παρουσία νερού σε τεχνητές λίμνες και κανάλια. Η σκίαση που δημιουργούν τα ψηλά δένδρα και η παρουσία του νερού συντελούν ώστε ο κήπος ακόμα και τις πιο ζεστές μέρες του καλοκαιριού να δημιουργεί συνθήκες δροσιάς και ξεκούρασης. Φιλοξενεί σήμερα περίπου 47.000 δένδρα και θάμνους προερχόμενα από όλο τον κόσμο,  τα οποία ανήκουν σε 519 Είδη και ποικιλίες. Από αυτά, τα 102 είναι αυτοφυή ελληνικά ενώ τα υπόλοιπα ξενικά. Ορισμένα από τα ξενικά Είδη έχουν εγκλιματιστεί πολύ καλά στην περιοχή και μπορούν να θεωρηθούν «φυτικά μνημεία». Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι περίφημοι αμερικάνικοι φοίνικες, οι ουασινγκτόνιες (Washingtonia filifera), οι καζουαρίνες Αυστραλίας (Casuarina sp.), οι βραχυχίτωνες (Brachychiton platanifolia), οι κινέζικοι αείλανθοι (Ailanthus altissima), οι κανάριοι φοίνικες (Phoenix canariensis), τα μπαμπού (Bambusa vulgaris), οι φυτόλακες (Phytolacca dioica), οι αθάνατοι (Agave americana), κ.ά. Στα φυτά που συνδέονται με την ιστορία του κήπου ανήκουν οι βελανιδιές (Quercus  aegilops, Q. petraea, Q. robur). Από τα ελληνικά δένδρα διακρίνονται οι φλαμουριές (Tilia europaea), οι φτελιές (Ulmus campestris), οι κουτσουπιές (Cercis siliquastrum), οι χαρουπιές (Ceratonia siliqua), η χαλέπιος πεύκη (Pinus halepensis), οι λεύκες (Populus alba), τα πλατάνια (Platanus orientalis), οι νεραντζιές (Citrus aurantium), οι αγριελιές (Olea europaea var. oleaster) και θάμνοι, όπως δάφνες (Laurus nobilis), δενδρολίβανα (Rosmarinus officinalis) κ.ά.

Ο Εθνικός Κήπος αδιαμφισβήτητα χρειάζεται επειγόντως φυτοτεχνικά έργα  συντήρησης και προστασίας. Τα έργα αυτά όμως για να είναι αποτελεσματικά πρέπει να σχεδιαστούν και υλοποιηθούν από ειδικούς επιστήμονες με σεβασμό των αρχών της φυτοτεχνίας και όχι ως «εικαστικές παρεμβάσεις» κάποιων μη ειδικών, οι οποίοι σχεδιάζουν  την κοπή μεγάλων κωνοφόρων για την αποκατάσταση «οπτικής επαφής με την Ακρόπολη και με το κτίριο της Βουλής»,  φυτεύσεις για τις ανάγκες της Μπιενάλε, την κίνηση βαρέων οχημάτων μέσα στον κήπο για τις μεταφορές των εκθεμάτων και την κατασκευή έργων προβολής τους.
Ως Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων καταδικάζουμε τέτοιου είδους παρεμβάσεις και ενώνοντας τη φωνή μας με την φωνή άλλων επιστημονικών φορέων θεωρούμε ότι, σε αντίθεση με την σχεδιαζόμενη δράση, ο Κήπος χρειάζεται επειγόντως συντήρηση και αποκατάσταση στο σύνολό του, σύμφωνα με τις διεθνείς αρχές των Ιστορικών Κήπων και Πάρκων (Χάρτα της Βενετίας και της Φλωρεντίας και Ευρωπαϊκή σύμβαση για το Τοπίο) και όχι με ευκαιριακά σχέδια εντυπωσιασμού.


Καλωσορίσατε στη σελίδα μας

ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Δήλωσε τώρα συμμετοχή για ένα
Δωρεάν μάθημα. Δεν έχεις να χάσεις τίποτα.

Από όποιο μέρος της Ελλάδας και αν προέρχεστε έχετε ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα στην εκπαίδευση με τους μαθητές που ζουν στη πρωτεύουσα ή σε μεγάλες πόλεις. Η απόσταση εκμηδενίζεται, ο καθηγητής είναι ακριβώς μπροστά σας, έχετε άμεση επικοινωνία μαζί του σε ένα live μάθημα!

Η μελέτη , η μεθοδικότητα και η επιμονή σας θα σας οδηγήσουν στην εκπλήρωση των στόχων σας

Δικός μας στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το μάθημα της βιολογίας, γιατί αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος που εξασφαλίζει την επιτυχία τους για υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές τους εξετάσεις. Το διάβασμα πρέπει να είναι αποδοτικό, για αυτό και η σωστή εκπαίδευση στοχεύει στο να μας μάθει πώς να μαθαίνουμε. Μέσα από αυτό το ταξίδι ο κάθε μαθητής ανακαλύπτει τον προσωπικό του τρόπο μελέτης, οπότε εκτός από αποδοτικό, το διάβασμα γίνεται και ευχάριστο!

Στόχος της διδακτέας ύλης που καθορίζει το Υπουργείο είναι η ευαισθητοποίηση και ο προβληματισμός των μαθητών όσον αφορά σύγχρονα θέματα που συνδέονται άμεσα με τη ζωή, την υγεία και το περιβάλλον τους. Η δομή των σχολικών βιβλίων βιολογίας βοηθά το μαθητή να ανακαλέσει ήδη υπάρχουσες γνώσεις, να συνδέσει την καθημερινή του ζωή με τις γνώσεις που αποκτά, αλλά και να ενδιαφερθεί για περαιτέρω μελέτη και να αποκτήσει μέθοδο επεξεργασίας διαφόρων θεμάτων.


Αφήστε τα στοιχεία σας για να επικοινωνήσουμε μαζί σας:

Ονοματεπώνυμο *

Email *
Τηλ. Επικοινωνίας *





Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons