Η ...ξιφολόγχη, η Κλινική Χημεία* και η …. «Μυστική Συμφωνία»



Αφετηριακές παραδοχές:
1. Το καλύτερο σενάριο διεξόδου από την πολιτισμική κρίση διαιωνίζει τον «εξωραϊσμό» της, εφ΄     
   όσον (συνεχίζει να) πισωπλατίζει την -ριζικά αναδιαρθωμένη ωστόσο- εκπαίδευση.
2. Η προώθηση, η ανάδειξη και η «ποταπή» διεκδίκηση και δη η κατοχύρωση θεσμικών εκπαιδευτικών / επαγγελματικών ζητημάτων (όπως πχ οι ειδικότητες), αναδεικνύει την σημαντικότητα της εκπαίδευσης και της έρευνας στις Βιοεπιστήμες, για την κοινωνία και την πολιτεία, πειστικότερα από όσο οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και οι ερευνητές μπορούν.

Το ...σκηνικό:
Πριν χρόνια, στο ηλιόλουστο πλακόστρωτο κεντρικής πλατείας των Βρυξελλών, διεθνής συντροφιά συνέδρων ...φιλολογεί για την επανενεργοποίηση των εμβρυϊκών γονιδίων της αιμοσφαιρίνης, απολαμβάνοντας ορισμένα από περισσότερα από 300 είδη μπύρας.
Το …συμβάν:
Έκανα το λάθος να απαντήσω στην κλήση κινητού και η παραγγελτική φωνή  με σοκάρισε, νόμιζα ότι ακούστηκε σε όλη την πλατεία: «Παπαδάκη πήγα στην Εκτελεστική (του ΚΕΣΥ**) και είδα τον πρόεδρο και τον φίλο σου τον καθηγητή(1). Τους είπα, πάρτε και το τελευταίο χαρτί που ζητήσατε και αν σε μια εβδομάδα δεν έχω την άδεια, θα έρθω με την ξιφολόγχη και θα σας κόψω φέτες!» Πριν ολοκληρώσω την αποτροπή μου για την βαρβαρότητα, ακούω: «Ακούς τι σου λέω?» και τέλειωσε την «επαφή» απονέμοντάς μου ενοχές.
Ο συνομιλητής μου είναι μέλος επώνυμης οικογένειας της Αθήνας, σύζυγος Ιταλίδας Βιολόγου με ειδικότητα Βιοχημείας (Κλινικής Χημείας) (4 χρόνια Βιολογίας και μεταπτυχιακά 4 χρόνια ειδικότητα Βιοχημείας) ιδρύτριας και διευθύντριας εργαστηρίου Βιοχημείας στην Ιταλία. Ερχόμενη στην Ελλάδα θέλησε να λειτουργήσει αντίστοιχο εργαστήριο. Πράγματι με βάση το νόμο 131/1974(2) εδικαιούτο να αδειοδοτηθεί από το Υπ. Υγείας. Αντ’ αυτού για περισσότερο από 2 χρόνια εξελίχθηκε μια απίστευτη αλληλογραφία με το Υπ. Υγείας και το ΚΕΣΥ που της ζητούσαν συνεχώς ότι έγγραφο περνούσε από τη φαντασία του Υπουργείου αναβάλλοντας την τελεσφορία του θέματος. Τελικά πήρε την ειδικότητα αμέσως μετά το ...συμβάν! Αν στην εκτόνωση της γραφειοκρατικής και συντεχνιακής ανοησίας συνέβαλλε η .... ξιφολόγχη, δεν το ξέρω!
Τα παραπάνω επανήλθαν στην μνήμη μου όταν η συνάδελφος Σακαρίκου Χριστίνα αποτάνθηκε στην ΠΕΒ για συμβουλή/υποστήριξη. Είχε τα ίδια προσόντα με την προαναφαιρόμενη ...περίπτωση και δικαιούτο την αναγνώριση της ειδικότητας. Έχοντας υπόψη τα παραπάνω την συμβούλεψα να ακολουθήσουμε τον δρόμο της διεκδίκησης. Προτίμησε τον ορθολογικό δρόμο της  αίτησης προς το υπουργείο κτλ. Αποτέλεσμα : μετά απο ΤΡΙΧΡΟΝΗ «αλληλογραφία» με το υπουργείο Υγείας και Παιδείας, ο πρόεδρος του ΚΕΣΥ κος Σερέτης με βάση 5-6 έγγραφα υπηρεσιών και οργάνων, υιοθέτησε την πρόταση της ΕΙΔΙΚΗΣ(!?)  επιτροπής «Περί αναγνώρισης του χρόνου άσκησης ιατρών» (!!!) και απέρριψε την αίτησή της (Αρ.Αποφ. 3361/12)....

Η ιστορία της ειδικότητας της Βιοχημείας θα είχε περιορισμένο ενδιαφέρον, αν δεν αναδείκνυε τα σοβαρά εκπαιδευτικά, επαγγελματικά, νομικά και πολιτικά ατοπήματα της πολιτείας μας -που συνδέονται μάλιστα με την υγεία-, τα οποία διαιωνίζονται για 40 χρόνια αφού το σχετικό ΠΔ εκκρεμεί από το  ...1973.
Η ισχύουσα διαχρονική «μυστική συμφωνία» πολιτικών τε,  συντεχνιών και ΜΜΕ,
 κατά των Βιοεπιστημόνων, δεν διστάζει να συντηρεί (μοναδική στον κόσμο η χώρα μας) την άρνηση  
 της ειδικότητας της Βιοχημείας παρότι:
α) αυτό δεν συμβαίνει πουθενά στον κόσμο,
β) η πλειοψηφία των Βιοχημικών εργαστηρίων στελεχώνεται η/και διευθύνεται απο βιοχημικούς,
γ) τα ΠΔ των τμημάτων Βιοεπιστημών προβλέπουν την αντίστοιχη ειδικότητα,
δ) τα άπειρα έγγραφα φορέων και πανεπ/κών τμημάτων συνηγορούν για το αντίθετο.  
Η ...τήρηση της «μυστικής συμφωνίας» προσπαθείτε να εφαρμοστεί ακόμη και στους ελαχιστότατους συναδέλφους που με βάση το άρθρο 4 του νόμου δικαιούνται νομότυπα την αναγνώριση της ειδικότητας.
Αυτό το ζήτημα αλλά και άλλα ...σημαντικά θέματα εκπαίδευσης και υγείας έχουνε διεξοδικά αποτυπωθεί (3). Αξίζει να επισημάνουμε –προς πληρέστερη ίσως κατανόηση της «μυστικής συμφωνίας»- οτι για τα θέματα αυτά έχουν ΚΑΙ προφορικά ενημερωθεί οι υπεύθυνοι υγείας των πολιτικών κομμάτων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ και ΣΥΡΙΖΑ, ενώ σχετικά ερωτήματα τους έχουν αποσταλεί και ουδέποτε απαντήθηκαν.
Συμπληρωματικά και σημαντικά σημειωλογικό στα παραπάνω είναι το γεγονός οτι ουδέποτε απαντήθηκε απο το υπουργείο υγείας (υπ. Λοβέρδου)(4) το σχετικό έγγραφο (το σημαντικότερο κατά την γνώμη του γράφοντος) που συνυπέβαλλαν οι πρόεδροι των 7 Πανεπ/κών τμημάτων Βιοεπιστημών!
Επιλογικά, με το παρόν, απλά δημοσιοποιώ το αδιέξοδο στο οποίο έρχεται ο οιοσδήποτε:
  • Έχει απορρίψει διεξόδους τύπου ...ξιφολόγχης,
  • Εν μέσω πολιτισμικής και δη ανθρωπιστικής κρίσης, παρακολουθεί την υποκρισία των πολιτικών κομμάτων -και δη των κυβερνητικών- περί: απελευθέρωσης επαγγελμάτων, αξιοποίησης επιστημονικού δυναμικού, εκσυγχρονισμού της υγείας, σύνδεσης της εκπαίδευσης με εφαρμογές της στην κοινωνία,
  • Εμμένει στη σημαντικότητα της δημοκρατίας και έρχεται αντιμέτωπος με τις εσχατιές της και ένα αναχρονιστικό πολιτικό θεσμικό «πολιτισμό».

Τέλος ίσως τα παραπάνω να μην αντιστοιχίζονται στην σημαντικότητα που έχουν οι συνέπειες τους ειδικά στους νέους συναδέλφους, γιατί όχι μόνο αποδομούν κάθε προγραμματισμό τους, αλλά και γιατί αποδομούν τις προσδοκίες και τα όνειρά τους!

Παπαδάκης Μάνος
Μέλος της Επ Υγείας της ΠΕΒ
Αθήνα 13.06.13

* Κλινική Χημεία είναι ο ...ιστορικός όρος του περασμένου αιώνα που χρησιμοποιώ για επικοινωνιακούς λόγους. Για την Βιοχημεία πρόκειται...
**    Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας: 30μελές θεσμικό συμβουλευτικό όργανο του Υπ Υγείας.

  1. Ο «φίλος μου» ήταν ένας ιδιότυπος καθηγητής  της Ιατρικής –μάλιστα μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΚΕΣΥ- που σε κάθε συνεδρίαση μου έδειχνε e-ειδήσεις από Nature/Science για τα επιτεύγματα της Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής στην υγεία! Όταν τον ...επανέφερα στην Ελλάδα, σφύριζε ανεύθυνα.
  2. Νόμος 131/74 «Περί αναγνωρίσεως ειδικότητας Κλινικής Χημείας και ιδρύσεως και λειτουργίας Εργαστηρίων ταύτης», Ο νόμος προέβλεπε την απόκτηση της ειδικότητας σε χημικούς και βιολόγους μετά απο σχετική εκπαίδευση και εμπειρία αλλά ΘΑ έβγαιναν τα ειδικά προεδρικά διατάγματα γιαυτό... Αυτό ουδέποτε έγινε, ωστόσο έμεινε –προσβάλλοντας ευθέως την Ελληνική εκπαίδευση- το «παράθυρο» του Άρθρου 4 παρ.4 : «Οι εν τη αλλοδαπή αποκτήσαντες την ειδικότητα της Βιοχημείας λαμβάνουν άδεια ασκήσεως δι’ αναγνωρίσεως της ειδικότητάς των αποφάσει του Υπουργείου....».
Στα παραπάνω έγγραφα αποτυπώνονται συνολικά οι ...παγκόσμιες πρωτοτυπίες μας και ειδικά το καθεστός ανεξέλεγκτης ανομίας που συντηρεί ευλαβικά το πολιτικό κατεστημένο στις υπηρεσίες Γενετικής, Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής, Τράπεζες Βλαστοκυττάρων. Εντυπωσιακότερο όλων φαίνεται να είναι το γεγονός ότι στις Ιατρικές Ειδικότητες, η Ανοσολογία -βάσει της οδηγίας 36/2005 και του αντίστοιχης ελληνικής νομοθεσίας- προαπαιτεί εκπαίδευση 4 χρόνων, αλλά οι Βιοπαθολόγοι ολοκληρώνουν την αντίστοιχη εκπαίδευσή τους σε 6 μήνες!
4. Προς αποφυγή ...εξαιρέσεων είναι αυτονόητο ότι οι υπουργοί κκ Στεφανής, Κακλαμάνης, Αβραμόπουλος, Ξενογιαννακοπούλου είχαν όμοια απραξία.



Καλωσορίσατε στη σελίδα μας

ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Δήλωσε τώρα συμμετοχή για ένα
Δωρεάν μάθημα. Δεν έχεις να χάσεις τίποτα.

Από όποιο μέρος της Ελλάδας και αν προέρχεστε έχετε ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα στην εκπαίδευση με τους μαθητές που ζουν στη πρωτεύουσα ή σε μεγάλες πόλεις. Η απόσταση εκμηδενίζεται, ο καθηγητής είναι ακριβώς μπροστά σας, έχετε άμεση επικοινωνία μαζί του σε ένα live μάθημα!

Η μελέτη , η μεθοδικότητα και η επιμονή σας θα σας οδηγήσουν στην εκπλήρωση των στόχων σας

Δικός μας στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το μάθημα της βιολογίας, γιατί αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος που εξασφαλίζει την επιτυχία τους για υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές τους εξετάσεις. Το διάβασμα πρέπει να είναι αποδοτικό, για αυτό και η σωστή εκπαίδευση στοχεύει στο να μας μάθει πώς να μαθαίνουμε. Μέσα από αυτό το ταξίδι ο κάθε μαθητής ανακαλύπτει τον προσωπικό του τρόπο μελέτης, οπότε εκτός από αποδοτικό, το διάβασμα γίνεται και ευχάριστο!

Στόχος της διδακτέας ύλης που καθορίζει το Υπουργείο είναι η ευαισθητοποίηση και ο προβληματισμός των μαθητών όσον αφορά σύγχρονα θέματα που συνδέονται άμεσα με τη ζωή, την υγεία και το περιβάλλον τους. Η δομή των σχολικών βιβλίων βιολογίας βοηθά το μαθητή να ανακαλέσει ήδη υπάρχουσες γνώσεις, να συνδέσει την καθημερινή του ζωή με τις γνώσεις που αποκτά, αλλά και να ενδιαφερθεί για περαιτέρω μελέτη και να αποκτήσει μέθοδο επεξεργασίας διαφόρων θεμάτων.


Αφήστε τα στοιχεία σας για να επικοινωνήσουμε μαζί σας:

Ονοματεπώνυμο *

Email *
Τηλ. Επικοινωνίας *





Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons