Πολλαπλασιάζονται οι αντιδράσεις φορέων, εκπαιδευτικών και μαθητών για το προσχέδιο νόμου που σχετίζεται με την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και κατατέθηκε στην αρμόδια Διακομματική Επιτροπή για διαβούλευση έως ότου ολοκληρωθεί και έρθει στη βουλή προς ψήφιση. Το νέο σύστημα πρόσβασης αναμένεται να πρωτοδοκιμάσουν οι μαθητές που σήμερα είναι στη Γ' Γυμνασίου και κατά το σχολικό έτος 2014-2015 θα είναι μαθητές της Γ' Λυκείου. Οσον αφορά στους μαθητές που είναι φέτος στην Α' Λυκείου, αυτοί θα δώσουν εξετάσεις με ένα μεταβατικό σύστημα και το οποίο όπως όλα δείχνουν θα έχει ελάχιστες διαφοροποιήσεις.
Σύμφωνα με το νέο σύστημα εισαγωγής στην γ’ βάθμια εκπαίδευση όλοι οι μαθητές της Γ' Λυκείου -ανεξάρτητα αν θέλουν να συνεχίσουν ή, όχι σε ΑΕΙ ή, ΤΕΙ- θα εξετάζονται στο τέλος κάθε χρονιάς στο σύνολο των μαθημάτων εκτός της ερευνητικής εργασίας και της φυσικής αγωγής, μαθήματα τα οποία προβλέπεται να αξιολογούνται ενδοσχολικά. Τα δε θέματα εξετάσεων θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές σε όλη τη χώρα και με βάση το νέο πρόγραμμα οι μαθητές θα διδάσκονται μόλις 8 μαθήματα στη Γ' Λυκείου με τις εξετάσεις να είναι πια υποχρεωτικές για όσους μαθητές επιθυμούν να λάβουν απολυτήριο! Ο βαθμός των εξετάσεων, δε, θα καθορίζει και το βαθμό του απολυτηρίου, αν και ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει απόλυτα αν στο βαθμό θα συνυπολογίζεται και ο μέσος όρος της βαθμολογίας του μαθητή όχι μόνο στην γ’ τάξη, αλλά σε όλο το λύκειο!
Από εκεί και πέρα, όσοι μαθητές επιθυμούν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση θα εξετάζονται σε τρία με πέντε μαθήματα και η βαθμολόγησή τους θα εξαρτάται άμεσα με το βαθμό πρόσβασης στα ΑΕΪ. Η επιλογή του σε ποια μαθήματα θα δώσουν εξετάσεις οι μαθητές είναι των ιδίων των μαθητών, ανάλογα με το τμήμα ΑΕΪ που θα επιδιώξουν να εισαχθούν, με το μάθημα της ελληνικής γλώσσας να είναι υποχρεωτικά το ένα από τα τρία ως πέντε υπό εξέταση μαθήματα.
Τα κριτήρια εισαγωγής και η βαθμολόγηση στα μαθήματα, οι συντελεστές βαρύτητας και άλλοι παράγοντες θα δημοσιοποιούνται έγκαιρα από τα σχετικά τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, ενώ στην εισαγωγή των μαθητών στα ΑΕΪ μπορεί να συνυπολογίζεται σε κάποιο ποσοστό και ο βαθμός του απολυτηρίου.
Καταλαβαίνει κανείς, πια, πως η πρόσβαση στην ανώτερη εκπαίδευση γίνεται απαιτητικότερη και αυτός είναι ένας λόγος που το ενδιαφέρον των μαθητών για εκπαίδευση εξ αποστάσεως και ηλεκτρονικό φροντιστήριο, ειδικά εν μέσω κρίσης (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και τα χρηματοβόρα παραδοσιακά φροντιστήρια), έχει αυξηθεί κατακόρυφα!
Σύμφωνα με το νέο σύστημα εισαγωγής στην γ’ βάθμια εκπαίδευση όλοι οι μαθητές της Γ' Λυκείου -ανεξάρτητα αν θέλουν να συνεχίσουν ή, όχι σε ΑΕΙ ή, ΤΕΙ- θα εξετάζονται στο τέλος κάθε χρονιάς στο σύνολο των μαθημάτων εκτός της ερευνητικής εργασίας και της φυσικής αγωγής, μαθήματα τα οποία προβλέπεται να αξιολογούνται ενδοσχολικά. Τα δε θέματα εξετάσεων θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές σε όλη τη χώρα και με βάση το νέο πρόγραμμα οι μαθητές θα διδάσκονται μόλις 8 μαθήματα στη Γ' Λυκείου με τις εξετάσεις να είναι πια υποχρεωτικές για όσους μαθητές επιθυμούν να λάβουν απολυτήριο! Ο βαθμός των εξετάσεων, δε, θα καθορίζει και το βαθμό του απολυτηρίου, αν και ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει απόλυτα αν στο βαθμό θα συνυπολογίζεται και ο μέσος όρος της βαθμολογίας του μαθητή όχι μόνο στην γ’ τάξη, αλλά σε όλο το λύκειο!
Από εκεί και πέρα, όσοι μαθητές επιθυμούν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση θα εξετάζονται σε τρία με πέντε μαθήματα και η βαθμολόγησή τους θα εξαρτάται άμεσα με το βαθμό πρόσβασης στα ΑΕΪ. Η επιλογή του σε ποια μαθήματα θα δώσουν εξετάσεις οι μαθητές είναι των ιδίων των μαθητών, ανάλογα με το τμήμα ΑΕΪ που θα επιδιώξουν να εισαχθούν, με το μάθημα της ελληνικής γλώσσας να είναι υποχρεωτικά το ένα από τα τρία ως πέντε υπό εξέταση μαθήματα.
Τα κριτήρια εισαγωγής και η βαθμολόγηση στα μαθήματα, οι συντελεστές βαρύτητας και άλλοι παράγοντες θα δημοσιοποιούνται έγκαιρα από τα σχετικά τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, ενώ στην εισαγωγή των μαθητών στα ΑΕΪ μπορεί να συνυπολογίζεται σε κάποιο ποσοστό και ο βαθμός του απολυτηρίου.
Καταλαβαίνει κανείς, πια, πως η πρόσβαση στην ανώτερη εκπαίδευση γίνεται απαιτητικότερη και αυτός είναι ένας λόγος που το ενδιαφέρον των μαθητών για εκπαίδευση εξ αποστάσεως και ηλεκτρονικό φροντιστήριο, ειδικά εν μέσω κρίσης (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και τα χρηματοβόρα παραδοσιακά φροντιστήρια), έχει αυξηθεί κατακόρυφα!