Υπεύθυνα για την παχυσαρκία τρόφιμα και ποτά που διαφημίζονται από διάσημους τραγουδιστές

obesity-656x410.jpg

Διάσημα «αστέρια» της ποπ μουσικής συχνά «δανείζουν» το πρόσωπό τους στις διαφημιστικές καμπάνιες διαφόρων εμπορικών προϊόντων, μεταξύ των οποίων τροφίμων και ποτών, στοχεύοντας κυρίως σε παιδιά και εφήβους. Ομως μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, η πρώτη του είδους της, κατέληξε στο αποκαλυπτικό συμπέρασμα ότι σχεδόν όλα αυτά τα προϊόντα είναι χαμηλής διατροφικής ποιότητας, αν όχι τελείως ανθυγιεινά.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια ψυχολογίας Μπραγκ του Τμήματος Υγείας του Πληθυσμού στο Ιατρικό Κέντρο Langone του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Pediatrics» της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, προειδοποιούν ότι αυτές οι διαφημίσεις συμβάλλουν στην παιδική και εφηβική παχυσαρκία.

Η μελέτη επισημαίνει ότι ποτά και ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη, τροφές φαστ φουντ και γλυκά είναι ανάμεσα στα πιο συνηθισμένα προϊόντα που «υιοθετούνται» από διασημότητες της μουσικής. Αντίθετα, ούτε ένα μουσικό «αστέρι» δεν συμμετέχει σε καμπάνια για την προώθηση φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης κ.α.

Οι ερευνητές ανέλυσαν μια μεγάλη γκάμα διαφημίσεων (τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, έντυπες κ.α.) που εμφανίσθηκαν τα τελευταία 14 χρόνια, συνεχίζοντας μια αντίστοιχη έρευνα που είχαν κάνει προ τριετίας με διαφημίσεις στις οποίες πρωταγωνιστούσαν διάσημοι αθλητές. Επίσης κατέγραψαν τις εμφανίσεις καλλιτεχνών σε συναυλίες, όπου ο χορηγός ήταν κάποια εταιρεία ή ένα προϊόν.

Διαπιστώθηκε ότι από τους 163 πιο δημοφιλείς τραγουδιστές, οι 65 έχουν συνδέσει το όνομά τους με 57 τρόφιμα ή ποτά 38 εταιρειών. Η ανάλυση των διαφημιζόμενων προϊόντων έδειξε ότι το 81% των τροφίμων έχουν χαμηλή διατροφική ποιότητα, ενώ το 71% των ποτών περιέχουν ζάχαρη.

Ανάμεσα στους καλλιτέχνες αυτούς, είναι οι Μπιγιονσέ, Τζάστιν Τιμπερλέικ, Μπρίτνεϊ Σπίαρς, will.i.am, Κριστίνα Αγκιλέρα, Μαράϊα Κάρεϊ, Ενρίκε Ιγκλέσιας, Κέιτι Πέρι, Σακίρα κ.α.

«Είναι σημαντικό να αυξήσουμε την επίγνωση της κοινής γνώμης για το πώς οι εταιρείες χρησιμοποιούν διασημότητες δημοφιλείς στο κοινό, προκειμένου να προωθήσουν στην αγορά τα ανθυγιεινά προϊόντα τους», δήλωσε η Μπραγκ.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής των ΗΠΑ, οι εταιρείες τροφίμων και ποτών δαπανούν περίπου δύο δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για διαφημίσεις που απευθύνονται ειδικά στους νέους, με αποτέλεσμα ο μέσος έφηβος να βλέπει 5.900 διαφημίσεις το χρόνο και το μέσο παιδί 4.700. Επιπλέον, εκατοντάδες εκατομμύρια είναι οι παρακολουθήσεις μουσικών βίντεο στο YouTube, οι οποίες περιέχουν διαφημίσεις ή διαφημιστικών βίντεο όπου συμμετέχουν καλλιτέχνες.

Οι εταιρείες τροφίμων και ποτών έχουν αυτοδεσμευθεί να μην στοχεύουν με το μάρκετίνγκ τους παιδιά κάτω το 12 ετών, όμως, όπως είπε η Μπραγκ, η αυτοδέσμευση αυτή πρέπει να επεκταθεί και στους εφήβους.

Προηγούμενες επιδημιολογικές και ψυχολογικές μελέτες έχουν συμπεράνει ότι όλο αυτό το μάρκετινγκ παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση της παχυσαρκίας ήδη από την παιδική ηλικία. Οι ερευνητές κάλεσαν τους καλλιτέχνες να αξιοποιήσουν την επιρροή που έχουν στη νεολαία για να της «περνάνε» θετικά και υγιεινά μηνύματα σχετικά με τη διατροφή.


πηγή:medicalnews.gr


Καλωσορίσατε στη σελίδα μας

ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Δήλωσε τώρα συμμετοχή για ένα
Δωρεάν μάθημα. Δεν έχεις να χάσεις τίποτα.

Από όποιο μέρος της Ελλάδας και αν προέρχεστε έχετε ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα στην εκπαίδευση με τους μαθητές που ζουν στη πρωτεύουσα ή σε μεγάλες πόλεις. Η απόσταση εκμηδενίζεται, ο καθηγητής είναι ακριβώς μπροστά σας, έχετε άμεση επικοινωνία μαζί του σε ένα live μάθημα!

Η μελέτη , η μεθοδικότητα και η επιμονή σας θα σας οδηγήσουν στην εκπλήρωση των στόχων σας

Δικός μας στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το μάθημα της βιολογίας, γιατί αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος που εξασφαλίζει την επιτυχία τους για υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές τους εξετάσεις. Το διάβασμα πρέπει να είναι αποδοτικό, για αυτό και η σωστή εκπαίδευση στοχεύει στο να μας μάθει πώς να μαθαίνουμε. Μέσα από αυτό το ταξίδι ο κάθε μαθητής ανακαλύπτει τον προσωπικό του τρόπο μελέτης, οπότε εκτός από αποδοτικό, το διάβασμα γίνεται και ευχάριστο!

Στόχος της διδακτέας ύλης που καθορίζει το Υπουργείο είναι η ευαισθητοποίηση και ο προβληματισμός των μαθητών όσον αφορά σύγχρονα θέματα που συνδέονται άμεσα με τη ζωή, την υγεία και το περιβάλλον τους. Η δομή των σχολικών βιβλίων βιολογίας βοηθά το μαθητή να ανακαλέσει ήδη υπάρχουσες γνώσεις, να συνδέσει την καθημερινή του ζωή με τις γνώσεις που αποκτά, αλλά και να ενδιαφερθεί για περαιτέρω μελέτη και να αποκτήσει μέθοδο επεξεργασίας διαφόρων θεμάτων.


Αφήστε τα στοιχεία σας για να επικοινωνήσουμε μαζί σας:

Ονοματεπώνυμο *

Email *
Τηλ. Επικοινωνίας *





Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons