Διαφορετικός ο εγκέφαλος των παιδιών με αντικοινωνική συμπεριφορά

3d-brain-anatomy-medical-head-skull-digi

Σημαντικές αλλαγές στη δομή και στην ανάπτυξη του παρουσιάζει ο εγκέφαλος των εφήβων που έχουν σοβαρά προβληματα αντικοινωνικής συμπεριφοράς σε σχέση με άλλων συνομιλήκων τους, όπως αποκαλύπτει για πρώτη φορά μια νέα βρετανο-ιταλική επιστημονική έρευνα.

Η μελέτη παρέχει την πιο ξεκάθαρη ένδειξη μέχρι σήμερα ότι η προβληματική συμπεριφορά πηγάζει -εκτός άλλων περιβαλλοντικών επιδράσεων- και από μεταβολές που συνέβησαν στον εγκέφαλο ήδη από την αρχή της ζωής.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Κέμπριτζ, του Σαουθάμπτον και της Ρώμης «Τορ Βεργκάτα», με επικεφαλής τον Λούκα Πασαμόντι του Τμήματος Κλινικών Νευροεπιστημών του πρώτου πανεπιστημίου, έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό παιδοψυχολογίας και ψυχιατρικής «Journal of Child Psychology and Psychiatry».

Οι επιστήμονες μελέτησαν με μέθοδο μαγνητικής απεικόνισης (MRI) τους εγκεφάλους 58 νέων ηλικίας 16 έως 21 ετών με διαταραχές συμπεριφοράς (επιθετικότητας, καταστροφικής βίας, ψεμάτων, κλοπών κ.α.), καθώς και -για λόγους σύγκρισης- μιας ομάδας ελέγχου 25 άλλων συνομηλίκων τους χωρίς τέτοια προβλήματα.

Διασπιστώθηκαν δομικές εκτεταμένες διαφορές στους εγκεφάλους των δύο ομάδων, ιδίως στους νέους που τα προβλήματα συμπεριφοράς είχαν ξεκινήσει από πολύ νωρίς στην παιδική ηλικία τους. Στους εφήβους που οι διαταραχές συμπεριφοράς είχαν εκδηλωθεί πιό πρόσφατα, κατά την εφηβεία, οι διαφορές στον εγκέφαλο ήταν μικρότερες.

Τα ευρήματα επιβεβαιώθηκαν με μια δεύτερη μελέτη σε μια ομάδα 32 ατόμων με αντικοινωνική συμπεριφορά και μια ομάδα ελέγχου 32 υγιών νέων ηλικίας 13-18 ετών. Οι ερευνητές διευκρίνισαν ότι «οι διαφορές που παρατηρούνται ανάμεσα στους υγιείς εφήβους και σε όσους έχουν διαταραχές συμπεριφοράς, αφορούν το μεγαλύτερο μέρος του εγκεφάλου».

Όπως είπε ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον δρ Γκράεμ Φεαρτσάιλντ, «η διαπίστωση αυτή παρέχει πειστικές ενδείξεις ότι η διαταραχή συμπεριφοράς είναι μια πραγματική ψυχιατρική διαταραχή και όχι, όπως ισχυρίζονται ορισμένοι ειδικοί, απλώς μια ακραία μορφή εφηβικής εξέγερσης».

«Ποτέ δεν υπήρχε κάποια αμφιβολία ότι ασθένειες όπως η νόσος Αλτσχάιμερ είναι παθήσεις του εγκεφάλου, καθώς η ιατρική απεικόνιση μάς επιτρέπει να δούμε καθαρά πώς «τρώει» τον εγκέφαλο. Όμως μέχρι τώρα δεν είχαμε μπορέσει να δούμε τις ξεκάθαρες και εκτεταμένες δομικές διαφορές στους εγκεφάλους των νέων με προβλήματα συμπεριφοράς», τόνισε ο καθηγητής Νίκολα Τόσκι του Πανεπιστημίου της Ρώμης.

Δεν είναι όμως ακόμη σαφές πώς αναδύονται σταδιακά αυτές οι διαφορές στον εγκέφαλο ενός προβληματικού παιδιού και κατά πόσο προκύπτουν από ένα συνδυασμό περιβαλλοντικών και γενετικών παραγόντων, όπως συχνά συμβαίνει σε διάφορες παθήσεις. Το ζήτημα θα μελετηθεί με περαιτέρω έρευνες.


πηγή:medicalnews.gr


Καλωσορίσατε στη σελίδα μας

ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Δήλωσε τώρα συμμετοχή για ένα
Δωρεάν μάθημα. Δεν έχεις να χάσεις τίποτα.

Από όποιο μέρος της Ελλάδας και αν προέρχεστε έχετε ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα στην εκπαίδευση με τους μαθητές που ζουν στη πρωτεύουσα ή σε μεγάλες πόλεις. Η απόσταση εκμηδενίζεται, ο καθηγητής είναι ακριβώς μπροστά σας, έχετε άμεση επικοινωνία μαζί του σε ένα live μάθημα!

Η μελέτη , η μεθοδικότητα και η επιμονή σας θα σας οδηγήσουν στην εκπλήρωση των στόχων σας

Δικός μας στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το μάθημα της βιολογίας, γιατί αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος που εξασφαλίζει την επιτυχία τους για υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές τους εξετάσεις. Το διάβασμα πρέπει να είναι αποδοτικό, για αυτό και η σωστή εκπαίδευση στοχεύει στο να μας μάθει πώς να μαθαίνουμε. Μέσα από αυτό το ταξίδι ο κάθε μαθητής ανακαλύπτει τον προσωπικό του τρόπο μελέτης, οπότε εκτός από αποδοτικό, το διάβασμα γίνεται και ευχάριστο!

Στόχος της διδακτέας ύλης που καθορίζει το Υπουργείο είναι η ευαισθητοποίηση και ο προβληματισμός των μαθητών όσον αφορά σύγχρονα θέματα που συνδέονται άμεσα με τη ζωή, την υγεία και το περιβάλλον τους. Η δομή των σχολικών βιβλίων βιολογίας βοηθά το μαθητή να ανακαλέσει ήδη υπάρχουσες γνώσεις, να συνδέσει την καθημερινή του ζωή με τις γνώσεις που αποκτά, αλλά και να ενδιαφερθεί για περαιτέρω μελέτη και να αποκτήσει μέθοδο επεξεργασίας διαφόρων θεμάτων.


Αφήστε τα στοιχεία σας για να επικοινωνήσουμε μαζί σας:

Ονοματεπώνυμο *

Email *
Τηλ. Επικοινωνίας *





Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons