Πόσο νεοφιλελεύθερη είναι η Ευρώπη και η Ελλάδα;...του Τάκη Μίχα







Η πρόσφατη δήλωση του κ. Τσίπρα ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί τη «Βαστίλη του νεοφιλελευθερισμού» είναι εντελώς λάθος, ενδεικτική της άγνοιας μεγάλου κομματιού της κοινωνίας. Διότι αν υπάρχει κάτι για το οποίο οι χώρες της Ασίας και της Αφρικής ψέγουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και στο οποίο αποδίδουν τα αίτια της οικονομικής της κακοδαιμονίας είναι το τεράστιο κράτος-πρόνοιας που έχει στήσει και το οποίο δεν μπορεί πλέον να το στηρίξει οικονομικά. Δεν νομίζω ότι θα πρέπει να υπάρχει ούτε ένας πλέον ηγέτης αναπτυσσόμενης χώρας που να πιστεύει ότι τα προβλήματα της Ευρώπης θα λυθούν με «λιγότερο νεοφιλελευθερισμό» δηλαδή με αύξηση των κρατικών της δαπανών. Αλλά ας μιλήσουμε λίγο με στοιχεία. Όπως είναι γνωστό το συντηρητικό αμερικανικό ινστιτούτο Heritage εκδίδει ετησίως έναν

Δείκτη Οικονομικής Ελευθερίας στον οποίο ιεραρχεί τις χώρες του κόσμου ανάλογα με την οικονομική ελευθερία που υπάρχει εκεί. Κατά κάποιο τρόπο μπορεί να πει κανείς ότι πρόκειται για έναν «δείκτη νεοφιλελευθερισμού». Ο Δείκτης χωρίζεται σε τέσσερις κυρίως τομείς –κράτος δικαίου, περιορισμένο κράτος, ανοικτές αγορές, ρυθμιστική αποτελεσματικότητα-εντός των οποίων αξιολογούνται οι... επιδόσεις κάθε χώρας όσο αφορά την προστασία των περιουσιακών δικαιωμάτων, τα επίπεδα κρατικών δαπανών, τη δημοσιονομική ελευθερία, την επιχειρηματική και επενδυτική ελευθερία κ.ο.κ. Όσο περισσότερους βαθμούς έχει μια χώρα και όσο πιο ψηλά στην ιεράρχηση βρίσκεται, τόσο πιο «νεοφιλελεύθερη» θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί. Οι χώρες, ανάλογα με τις επιδόσεις τους, τοποθετούνται σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες:



  1. Ελεύθερες

  2. Σε μεγάλο βαθμό ελεύθερες

  3. Μάλλον ελεύθερες

  4. Ανελεύθερες

  5. Καταπιεσμένες.


Αν τώρα στραφούμε στον Δείκτη αυτού του έτους διαπιστώνουμε ότι σε αντίθεση με τούς ισχυρισμούς του κ. Τσίπρα ούτε μία (αριθμός 1) ευρωπαϊκή χώρα δεν βρίσκεται μεταξύ των χωρών που ο Δείκτης χαρακτηρίζει ως «Ελεύθερες»! Οι 6 χώρες πού ανήκουν σε αυτή την κατηγορία είναι κατά σειρά το Χονγκ-Κονγκ, η Σιγκαπούρη, η Αυστραλία, η Ελβετία, η Νέα Ζηλανδία και ο Καναδάς. Όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκονται στις δύο άλλες κατηγορίες δηλαδή στις χώρες που είναι «Σε μεγάλο βαθμό ελεύθερες» και «Μάλλον ελεύθερες».



Με μία σημαντική εξαίρεση. Υπάρχει πράγματι μία ευρωπαϊκή χώρα που δεν ανήκει σε καμία από τις προαναφερθείσες κατηγορίες. Η χώρα αυτή είναι η Ελλάδα που ταξινομείται από την έκθεση στην κατηγορία «Ανελεύθερες» χώρες. Με άλλα λόγια η κατεξοχήν, σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, «νεοφιλελεύθερη» χώρα ανήκει σύμφωνα με τον παγκόσμιο δείκτη οικονομικής ελευθερίας στην κατηγορία των χωρών όπου η οικονομική ελευθερία είναι ανύπαρκτη, οι κρατικές δαπάνες και η διαφθορά τεράστια και η προστασία των περιουσιακών δικαιωμάτων θλιβερή. Την παρέα της Ελλάδας συγκροτούν χώρες όπως το Πακιστάν, η Ρωσία, η Νικαράγουα, η Τανζανία, η Αίγυπτος, η Τυνησία – δηλαδή χώρες όπου το κράτος ρίχνει τη σκιά του παντού.



Για να τελειώνω: Πρέπει πράγματι να είναι μπολιασμένος κανείς από τεράστιες δόσεις επαρχιωτισμού και άγνοιας για να διατείνεται ότι η ΕΕ και η Ελλάδα αποτελούν παράδεισους του νεοφιλελευθερισμού.



Εκτός φυσικά και αν θεωρήσουμε ότι όσες χώρες βρίσκονται βαθμολογικά πάνω από τη Βόρειο Κορέα (που βρίσκεται στην τελευταία θέση) είναι εξ ορισμού «νεοφιλελεύθερες».



Ίσως αυτό να εννοούσε ο κ. Τσίπρας.







πηγή: stithoskopio


Καλωσορίσατε στη σελίδα μας

ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Δήλωσε τώρα συμμετοχή για ένα
Δωρεάν μάθημα. Δεν έχεις να χάσεις τίποτα.

Από όποιο μέρος της Ελλάδας και αν προέρχεστε έχετε ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα στην εκπαίδευση με τους μαθητές που ζουν στη πρωτεύουσα ή σε μεγάλες πόλεις. Η απόσταση εκμηδενίζεται, ο καθηγητής είναι ακριβώς μπροστά σας, έχετε άμεση επικοινωνία μαζί του σε ένα live μάθημα!

Η μελέτη , η μεθοδικότητα και η επιμονή σας θα σας οδηγήσουν στην εκπλήρωση των στόχων σας

Δικός μας στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το μάθημα της βιολογίας, γιατί αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος που εξασφαλίζει την επιτυχία τους για υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές τους εξετάσεις. Το διάβασμα πρέπει να είναι αποδοτικό, για αυτό και η σωστή εκπαίδευση στοχεύει στο να μας μάθει πώς να μαθαίνουμε. Μέσα από αυτό το ταξίδι ο κάθε μαθητής ανακαλύπτει τον προσωπικό του τρόπο μελέτης, οπότε εκτός από αποδοτικό, το διάβασμα γίνεται και ευχάριστο!

Στόχος της διδακτέας ύλης που καθορίζει το Υπουργείο είναι η ευαισθητοποίηση και ο προβληματισμός των μαθητών όσον αφορά σύγχρονα θέματα που συνδέονται άμεσα με τη ζωή, την υγεία και το περιβάλλον τους. Η δομή των σχολικών βιβλίων βιολογίας βοηθά το μαθητή να ανακαλέσει ήδη υπάρχουσες γνώσεις, να συνδέσει την καθημερινή του ζωή με τις γνώσεις που αποκτά, αλλά και να ενδιαφερθεί για περαιτέρω μελέτη και να αποκτήσει μέθοδο επεξεργασίας διαφόρων θεμάτων.


Αφήστε τα στοιχεία σας για να επικοινωνήσουμε μαζί σας:

Ονοματεπώνυμο *

Email *
Τηλ. Επικοινωνίας *





Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons