Η βιολογία της… ντροπής


Επιστήμονες του πανεπιστημίου του Μάρμπουργκ στη Γερμανία ανακάλυψαν τη βιολογική βάση της αίσθησης ντροπής που νιώθει κάποιος όταν… γελοιοποιούνται άλλοι.

Η γερμανική είναι μία από τις ελάχιστες γλώσσες στην οποία υπάρχει λέξη για αυτό το συναίσθημα (Fremdschaemen).

Ορισμένοι ακαδημαϊκοί υποστηρίζουν ότι πρόκειται απλώς για μία ιδιαιτερότητα του γερμανικού πολιτισμού.

Αλλά από την πανεπιστημιακή έρευνα, για την οποία χρησιμοποιήθηκε μία εξελιγμένη μορφή μαγνητικής τομογραφίας, που λέγεται λειτουργική μαγνητική τομογραφία (FMRI), εντοπίστηκε το ακριβές τμήμα του εγκεφάλου που παρουσιάζει διέγερση σε έναν παρατηρητή, όταν κάποιος τρίτος γελοιοποιείται ή φέρεται ανάρμοστα.

Από τις συνεντεύξεις 600 ανθρώπων προέκυψε ότι οι εθελοντές αυτοί ένιωθαν ντροπή όταν ο άλλος δεν συνειδητοποιούσε την γκάφα του ή όταν κάποιος απρόσεκτος κυκλοφορούσε στον δρόμο με το φερμουάρ του παντελονιού του κατεβασμένο.

Η περιοχή αυτή του εγκεφάλου είναι η ίδια με εκείνην που μας προκαλεί ενσυναίσθηση όταν κάποιος τρίτος βιώνει οργανικό πόνο, σύμφωνα με τους επικεφαλής της έρευνας, Ζόρεν Κραχ και Φρίντερ Πόλους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στη διαδικτυακή επιστημονική επιθεώρηση PloS One.

Επιμέλεια: Παύλος Διονυσόπουλος
πηγή


Καλωσορίσατε στη σελίδα μας

ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Δήλωσε τώρα συμμετοχή για ένα
Δωρεάν μάθημα. Δεν έχεις να χάσεις τίποτα.

Από όποιο μέρος της Ελλάδας και αν προέρχεστε έχετε ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα στην εκπαίδευση με τους μαθητές που ζουν στη πρωτεύουσα ή σε μεγάλες πόλεις. Η απόσταση εκμηδενίζεται, ο καθηγητής είναι ακριβώς μπροστά σας, έχετε άμεση επικοινωνία μαζί του σε ένα live μάθημα!

Η μελέτη , η μεθοδικότητα και η επιμονή σας θα σας οδηγήσουν στην εκπλήρωση των στόχων σας

Δικός μας στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το μάθημα της βιολογίας, γιατί αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος που εξασφαλίζει την επιτυχία τους για υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές τους εξετάσεις. Το διάβασμα πρέπει να είναι αποδοτικό, για αυτό και η σωστή εκπαίδευση στοχεύει στο να μας μάθει πώς να μαθαίνουμε. Μέσα από αυτό το ταξίδι ο κάθε μαθητής ανακαλύπτει τον προσωπικό του τρόπο μελέτης, οπότε εκτός από αποδοτικό, το διάβασμα γίνεται και ευχάριστο!

Στόχος της διδακτέας ύλης που καθορίζει το Υπουργείο είναι η ευαισθητοποίηση και ο προβληματισμός των μαθητών όσον αφορά σύγχρονα θέματα που συνδέονται άμεσα με τη ζωή, την υγεία και το περιβάλλον τους. Η δομή των σχολικών βιβλίων βιολογίας βοηθά το μαθητή να ανακαλέσει ήδη υπάρχουσες γνώσεις, να συνδέσει την καθημερινή του ζωή με τις γνώσεις που αποκτά, αλλά και να ενδιαφερθεί για περαιτέρω μελέτη και να αποκτήσει μέθοδο επεξεργασίας διαφόρων θεμάτων.


Αφήστε τα στοιχεία σας για να επικοινωνήσουμε μαζί σας:

Ονοματεπώνυμο *

Email *
Τηλ. Επικοινωνίας *





Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons