Απίστευτο: Πήρε Νόμπελ ενώ καθηγητής του τον είχε κρίνει «ανίκανο»!



Απίστευτο: Πήρε Νόμπελ ενώ καθηγητής του τον είχε κρίνει «ανίκανο»!Ο Βρετανός καθηγητής Τζον Μπ. Γκέρντον, ο οποίος τιμήθηκε σήμερα με το Νομπέλ Ιατρικής για τις "επαναστατικές" ανακαλύψεις του στον τομέα των βλαστοκυττάρων κατέληξε να γίνει βιολόγος σχεδόν κατά τύχη και να διαψεύσει πανηγυρικά τον δάσκαλό του ο οποίος υποστήριζε ότι δεν ήταν ικανός να ασχοληθεί με τις επιστήμες.

Ο 79χρονος γενετιστής γεννήθηκε το 1933 σε ένα μικρό χωριό της νότιας Αγγλίας. Από μικρή ηλικία τον συνάρπαζαν οι φυσικές επιστήμες. Όταν πήγαινε σχολείο εξέτρεφε κάμπιες για να τις δει να γίνονται πεταλούδες, προς μεγάλη δυσαρέσκεια των δασκάλων του, όπως έχει αφηγηθεί ο ίδιος σε συνεντεύξεις του.


Ο πατέρας του σχεδίαζε να τον ωθήσει στο στρατό ή σε μια καριέρα στο χρηματοοικονομικό τομέα αλλά, ευτυχώς για τον Γκέρντον, ο οικογενειακός γιατρός έκρινε ότι ήταν ανίκανος για στρατιωτική θητεία.

Η ζωή και η καριέρα του ερευνητή μοιάζει σαν μια σειρά από αλλεπάλληλες ευτυχείς συμπτώσεις. Στο γραφείο του φυλάει μέχρι και σήμερα την έκθεση επίδοσης που είχε γράψει γι αυτόν ο καθηγητής του της βιολογίας, όταν ήταν 15 χρονών. Ο καθηγητής διαβεβαίωνε ότι η ενασχόληση του παιδιού με αυτήν την επιστήμη θα αποτελούσε "χάσιμο χρόνου" και τόνιζε ότι θα έπρεπε να τον αποτρέψουν από το να στραφεί σ' αυτόν τον κλάδο.

Λίγα χρόνια αργότερα ο Γκέρντον πέρασε τις εισαγωγικές εξετάσεις της Οξφόρδης στον τομέα των Κλασικών Γραμμάτων, όμως το πανεπιστήμιο του διαμήνυσε ότι θα τον έκανε δεκτό μόνο αν άλλαζε αντικείμενο σπουδών. Στη συνέχεια, καθώς το πάθος του για τα έντομα δεν είχε σβήσει, ζήτησε να κάνει διδακτορικό στην εντομολογία. Η αίτηση απορρίφθηκε με το σκεπτικό ότι δεν είχε το απαιτούμενο επίπεδο για κάτι τέτοιο.

"Αυτό αποδείχτηκε τύχη γιατί τότε ένας εξαιρετικός καθηγητής μου πρόσφερε μια θέση στη βιολογία. Κι έτσι ξεκίνησαν όλα", είχε δηλώσει ο ίδιος ο Γκέρντον σε μια επιστημονική επιθεώρηση.

Μόλις ολοκλήρωσε το διδακτορικό του, το 1960, εντάχθηκε στο δυναμικό του γνωστού Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας, για το οποίο έχουν εργαστεί πολλοί φημισμένοι επιστήμονες. Προτού κλείσει τα 30 του, το 1962, ο Γκέρντον προκάλεσε αίσθηση καθώς ανακάλυψε ότι το DNA ενός ενήλικου βατράχου περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να μετατραπεί το ενήλικο κύτταρο σε βλαστοκύτταρο, ικανό να σχηματίσει κάθε είδους ανθρώπινο ιστό.

Το 1972 επέστρεψε στο Κέμπριτζ όπου δίδαξε μοριακή βιολογία, συνεχίζοντας την ερευνητική καριέρα του. Το 1989 ίδρυσε το ερευνητικό Ινστιτούτο Wellcome/CRC για την κυτταρική βιολογία και τον καρκίνο.

"Το έργο του Τζον άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο κατανοούμε το πώς εξειδικεύονται τα κύτταρα, ανοίγοντας το δρόμο για σημαντικές εξελίξεις για τη διάγνωση και τη θεραπεία της ασθένειας" υπογράμμισε σε ανακοίνωσή της η Βασιλική Εταιρεία που προωθεί την ανάπτυξη των επιστημών στη Βρετανία.

Νωρίτερα, αμέσως μετά την ανακοίνωση της βράβευσής του, ο Γκέρντον δήλωσε "έκπληκτος και απέραντα ευγνώμων" που αναγνωρίζεται η δουλειά την οποία έκανε πριν από τόσα πολλά χρόνια.
πηγή


Καλωσορίσατε στη σελίδα μας

ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Δήλωσε τώρα συμμετοχή για ένα
Δωρεάν μάθημα. Δεν έχεις να χάσεις τίποτα.

Από όποιο μέρος της Ελλάδας και αν προέρχεστε έχετε ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα στην εκπαίδευση με τους μαθητές που ζουν στη πρωτεύουσα ή σε μεγάλες πόλεις. Η απόσταση εκμηδενίζεται, ο καθηγητής είναι ακριβώς μπροστά σας, έχετε άμεση επικοινωνία μαζί του σε ένα live μάθημα!

Η μελέτη , η μεθοδικότητα και η επιμονή σας θα σας οδηγήσουν στην εκπλήρωση των στόχων σας

Δικός μας στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το μάθημα της βιολογίας, γιατί αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος που εξασφαλίζει την επιτυχία τους για υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές τους εξετάσεις. Το διάβασμα πρέπει να είναι αποδοτικό, για αυτό και η σωστή εκπαίδευση στοχεύει στο να μας μάθει πώς να μαθαίνουμε. Μέσα από αυτό το ταξίδι ο κάθε μαθητής ανακαλύπτει τον προσωπικό του τρόπο μελέτης, οπότε εκτός από αποδοτικό, το διάβασμα γίνεται και ευχάριστο!

Στόχος της διδακτέας ύλης που καθορίζει το Υπουργείο είναι η ευαισθητοποίηση και ο προβληματισμός των μαθητών όσον αφορά σύγχρονα θέματα που συνδέονται άμεσα με τη ζωή, την υγεία και το περιβάλλον τους. Η δομή των σχολικών βιβλίων βιολογίας βοηθά το μαθητή να ανακαλέσει ήδη υπάρχουσες γνώσεις, να συνδέσει την καθημερινή του ζωή με τις γνώσεις που αποκτά, αλλά και να ενδιαφερθεί για περαιτέρω μελέτη και να αποκτήσει μέθοδο επεξεργασίας διαφόρων θεμάτων.


Αφήστε τα στοιχεία σας για να επικοινωνήσουμε μαζί σας:

Ονοματεπώνυμο *

Email *
Τηλ. Επικοινωνίας *





Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons