Το προτεινόμενο διδακτικό σενάριο έχει σαν θέμα τους αμυντικούς μηχανισμούς του ανθρώπινου οργανισμού απέναντι στα μικρόβια. Απευθύνεται στους μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου που διδάσκονται την αντίστοιχη υποενότητα στο μάθημα της Βιολογίας.
Στηρίζεται :
1. Σε μια δραματοποιημένη παρουσίαση των αμυντικών μηχανισμών που διαθέτει ο ανθρώπινος οργανισμός για να αντιμετωπίζει τα μικρόβια, που βρίσκονται στο περιβάλλον του και επιχειρούν να εισβάλουν σε αυτόν.
2. Στις σχετικές διαφάνειες από το λογισμικό Βιολογία Α΄ και Γ΄ Γυμνασίου.
3. Στην παρατήρηση στο μικροσκόπιο κυττάρων αίματος.
Μέσω της δραματοποίησης έγινε προσπάθεια να εμπλακούν οι μαθητές όσο γίνεται περισσότερο, στο θέμα παίζοντας ρόλους. Μέσα από τους ρόλους αυτούς οι μαθητές εξοικειώνονται καλύτερα με το θέμα και με τη βοήθεια των συσχετισμών που χρησιμοποιούνται μεταφορικά, το αφομοιώνουν και το απομνημονεύουν.
Κατόπιν με τη βοήθεια του λογισμικού και των δραστηριοτήτων οι οποίες αναφέρονται στα φύλλα εργασίας που ακολουθούν, η γνώση οικοδομείται και συστηματοποιείται.
Με τη μικροσκοπική παρατήρηση, εκτός του ότι καλλιεργούνται συγκεκριμένες δεξιότητες, επιβεβαιώνονται, όσο είναι αυτό δυνατόν, στοιχεία που έχουν προαναφερθεί.
Το σενάριο αυτό μπορεί να υλοποιηθεί σε 3 διδακτικές ώρες. Μπορεί να γίνει στο εργαστήριο της Πληροφορικής, όπου οι μαθητές εργάζονται κατά ομάδες με το δικό τους υπολογιστή. Εναλλακτικά μπορεί να γίνει αυτό στην τάξη με έναν υπολογιστή και ένα βιντεο-προβολέα, και στο Εργαστήριο Βιολογίας για τη μικροσκοπική παρατήρηση.
Με το σενάριο αυτό, επιχειρείται η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, με τον καθηγητή να οργανώνει διδακτικές καταστάσεις, στο πλαίσιο των οποίων, ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να εκφραστεί, να διερευνήσει και να αλληλεπιδράσει με το περιβάλλον του προκειμένου να οικοδομήσει τη γνώση του.
ΠΕΒ