Ο 21ος αιώνας μας βρίσκει αντιμέτωπους με ποικίλα και συνθετα προβλήματα....η ανάπτυξη της Βιολογιας και της Τεχνολογίας μπορεί να συμβαλλει στη λυση πολλών από αυτά... μπορει όμως και να δημιουργήσει νέα....αυτό συμβαίνει όταν εφαρμόζεται η νεα γνωση και τεχνογνωσία πριν ελεγχθούν οι συνέπειες. Το βιβλίο βιολογίας κατεύθυνσης της γ λυκείου εχει σαν στοχο να βοηθήσει τους μαθητές να εξερευνήσουν τη σύγχρονη βιολογία και να ειναι πληροφορημενοι και ευαισθητοποιημενοι πολίτες πανω σε θέματα βιολογίας, ανεξάρτητα απο τη σταδιοδρομία που θα αποφασίσουν να ακολουθήσουν....γιατί άλλωστε η Βιολογία είναι ο λόγος για τη ζωή, και παντοτε θα τους συνοδεύει!
Δυστυχως ομως ο στοχος αυτός του βιβλιου δεν επιτυγχάνεται καθώς η διδακτέα ύλη στη γ λυκειου καθοριζεται ουσιαστικά απο την εξεταστεα των πανελλαδικών εξετάσεων και ετσι δεν διδάσκεται ποτέ το κεφάλαιο της βιοηθικής που υπάρχει μεσα στο σχολικό βιβλίο.
Ετσι ενώ στα κεφαλαια 7 εως 9 που ειναι εντός εξεταστεας ύλης, παρουσιάζονται οι βασικές αρχές, στοχοι και εφαρμογές της βιοτεχνολογίας στην Ιατρική, στη Γεωργία και την Κτηνοτροφία, το 12ο κεφάλαιο όπου διατυπώνονται προβληματισμοί που αφορουν τις εφαρμογες αυτες και γενικότερα τη χρήση τεχνολογιών, είναι εκτός εξεταστεας ύλης και δεν διάσκεται ποτέ εξαιτίας του φόρτου πληροφοριών και της πιεσης του χρονου στη γ λυκείου.

Ο «θαυμαστος καινούργιος κοσμος μας» που αναδύεται μεσα απο τη βιολογία κατεύθυνσης πρέπει να συμπαρασύρει και το σκεπτικισμο για τη σωστή εφαρμογή της νεας γνώσης. Η βιοηθική αποτελει τη μοναδική ελπίδα σκιαγραφησης, επικαιροποιησης και μορφοποιησης ηθικών κανόνων. Θα πρεπει να γινει ενημερωτική διδασκαλία σε ολες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για τον απλούστατο λόγο ότι αφορά τις ηθικές προεκτάσεις της εμπλοκής του ανθρωπου με τη Ζωή....