Μόλις την περασμένη εβδομάδα είχαμε την επέτειο της παγκοσμίου ημέρας του DNA και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης βρήκε την καλύτερη αφορμή για να γιορτάσει αυτή την ημέρα αφήνοντας ανοιχτά τα εργαστήριά του για τους μαθητές!
Για δύο ημέρες 80 μαθητές λυκείων της ευρύτερης περιοχής πραγματοποίησαν «περίπατο» στους δρόμους του DNA, της γενετικής και της ζωής στα εργαστήρια του ΑΠΘ και είχαν έτσι την ευκαιρία να δουν από κοντά τον κόσμο της βιολογίας, ένα μάθημα που ολοένα και γίνεται πιο «καυτή» επιλογή ενόψει της εισόδου των λυκειόπαιδων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξ ου και υπάρχει τρομακτική αύξηση στο ενδιαφέρον γονέων και μαθητών για διαδικτυακή υποστήριξη και on line μαθήματα βιολογίας, όπως έχουμε αναφέρει ξανά.
Η ημερομηνία αυτή (20/4 φέτος) έχει αφιερωθεί στο DNA και τη βιολογία, γιατί ο μήνας Απρίλιος σε διάστημα 50 ετών αποτέλεσε σταθμό σε ότι αφορά τα επιτεύγματα της βιοτεχνολογίας. Το 1953 και το 2003 ήταν τα έτη σύμβολα, αφού ανακαλύφθηκε η διπλή έλικα του μορίου της ζωής (DNA) και ολοκληρώθηκε η χαρτογράφηση του ανθρωπίνου γονιδιώματος αντίστοιχα, γεγονότα που κυριολεκτικά άλλαξαν την πορεία της επιστήμης της βιολογίας και δημιούργησαν ελπίδες για θεραπεία ανίατων ασθενειών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής του ανθρώπου και του περιβάλλοντός μας.
Κατά τη διάρκεια του διήμερου εορτασμού από το ΑΠΘ οι μαθητές παρακολούθησαν ομιλία για το DNA και τη γενετική και στη συνέχεια θα συμμετείχαν σε τέσσερα θεματικά εργαστήρια, όπου και είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την επιστήμη της βιολογίας με διαδραστικό τρόπο. Ειδικότερα παρακολούθησαν την διαδικασία οργάνωσης και κληρονόμησης του DNA και των χρωμοσωμάτων, την ζωή σε μία σταγόνα νερό, τον πολυμορφισμό και την ταυτοποίηση του DNA και τη σχέση του με το περιβάλλον! Για έναν μαθητή, ακόμα κι αν αυτός δεν έχει αποφασίσει να ακολουθήσει μαθήματα σχετιζόμενα με την βιολογία, την επιστήμη του μέλλοντος για πολλούς που θα προσφέρει και την ασφαλέστερη επαγγελματική αποκατάσταση, η εμπειρία ασφαλώς και θα ήταν κρίσιμη για την αυριανή του επιλογή!
Από την ώρα, πάντως, που θα αποφασίσει ο σημερινός μαθητής λυκείου ότι όντως η βιολογία και ο μαγικός της κόσμος είναι και το δικό του μέλλον, η online εκπαίδευση για να φτάσει στο επίπεδο αριστούχου αποφοίτου θα είναι απαραίτητη και μακρόχρονη, όμως σε κάθε επίπεδό της μαγική και 100% δημιουργική!
Φροντιστήριο βιολογίας
Για δύο ημέρες 80 μαθητές λυκείων της ευρύτερης περιοχής πραγματοποίησαν «περίπατο» στους δρόμους του DNA, της γενετικής και της ζωής στα εργαστήρια του ΑΠΘ και είχαν έτσι την ευκαιρία να δουν από κοντά τον κόσμο της βιολογίας, ένα μάθημα που ολοένα και γίνεται πιο «καυτή» επιλογή ενόψει της εισόδου των λυκειόπαιδων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξ ου και υπάρχει τρομακτική αύξηση στο ενδιαφέρον γονέων και μαθητών για διαδικτυακή υποστήριξη και on line μαθήματα βιολογίας, όπως έχουμε αναφέρει ξανά.
Η ημερομηνία αυτή (20/4 φέτος) έχει αφιερωθεί στο DNA και τη βιολογία, γιατί ο μήνας Απρίλιος σε διάστημα 50 ετών αποτέλεσε σταθμό σε ότι αφορά τα επιτεύγματα της βιοτεχνολογίας. Το 1953 και το 2003 ήταν τα έτη σύμβολα, αφού ανακαλύφθηκε η διπλή έλικα του μορίου της ζωής (DNA) και ολοκληρώθηκε η χαρτογράφηση του ανθρωπίνου γονιδιώματος αντίστοιχα, γεγονότα που κυριολεκτικά άλλαξαν την πορεία της επιστήμης της βιολογίας και δημιούργησαν ελπίδες για θεραπεία ανίατων ασθενειών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής του ανθρώπου και του περιβάλλοντός μας.
Κατά τη διάρκεια του διήμερου εορτασμού από το ΑΠΘ οι μαθητές παρακολούθησαν ομιλία για το DNA και τη γενετική και στη συνέχεια θα συμμετείχαν σε τέσσερα θεματικά εργαστήρια, όπου και είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την επιστήμη της βιολογίας με διαδραστικό τρόπο. Ειδικότερα παρακολούθησαν την διαδικασία οργάνωσης και κληρονόμησης του DNA και των χρωμοσωμάτων, την ζωή σε μία σταγόνα νερό, τον πολυμορφισμό και την ταυτοποίηση του DNA και τη σχέση του με το περιβάλλον! Για έναν μαθητή, ακόμα κι αν αυτός δεν έχει αποφασίσει να ακολουθήσει μαθήματα σχετιζόμενα με την βιολογία, την επιστήμη του μέλλοντος για πολλούς που θα προσφέρει και την ασφαλέστερη επαγγελματική αποκατάσταση, η εμπειρία ασφαλώς και θα ήταν κρίσιμη για την αυριανή του επιλογή!
Από την ώρα, πάντως, που θα αποφασίσει ο σημερινός μαθητής λυκείου ότι όντως η βιολογία και ο μαγικός της κόσμος είναι και το δικό του μέλλον, η online εκπαίδευση για να φτάσει στο επίπεδο αριστούχου αποφοίτου θα είναι απαραίτητη και μακρόχρονη, όμως σε κάθε επίπεδό της μαγική και 100% δημιουργική!
Φροντιστήριο βιολογίας