ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΠΕΒ
Τα θέµατα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2012 στο µάθηµα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας των
Ηµερησίων Λυκείων και Εσπερινών Λυκείων είχαν διαβαθµισµένη δυσκολία. Αναζητούσαν σε
ικανό βαθµό την κριτική προσέγγιση και τη σφαιρική γνώση των φαινοµένων, γεγονός θετικό.
Παράλληλα όµως, υπάρχουν ερωτήµατα που επιδέχονται διαφορετικής ερµηνείας των δεδοµένων µε τον τρόπο που αυτά παρουσιάζονται.
Το προηγούµενο απαιτεί την κατάλληλη στάση κατά τη
βαθµολόγηση των γραπτών. Όταν αναζητείται η ανάδειξη της κριτικής σκέψης των υποψηφίων θα
πρέπει, αφενός η διατύπωση των θεµάτων να είναι διδακτικά αξιόπιστη και προσεγµένη και
αφετέρου η αξιολόγηση να δέχεται ισότιµα κάθε τεκµηριωµένη ερµηνεία των δεδοµένων και όχι να εξαντλείται στην τυπική παράθεση αποσπασµάτων του σχολικού βιβλίου. Επίσης, προϋποθέτει έναν ανάλογο τρόπο διδασκαλίας των αντικειµένων.
Θεωρούµε ότι η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συµβάλει σηµαντικά στην
αντικειµενικότητα της βαθµολόγησης, καθώς και πάλι οι παρεχόµενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς.
Ευχόµαστε καλή επιτυχία για τη συνέχεια
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙ∆ΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΒ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ)
Απαντήσεις Βιολογίας Γενικής παιδείας - 2012