ΠΡΩΤΗ ΣΕ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΕΛΛΑΔΑ
Ο Βορράς δείχνει το δρόμο και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στη Θεσσαλονίκη σχετικά με τις σχολές που προτιμούν οι νέοι εν όψει των φετινών εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΪ, σε αρκετά σχολεία της Θεσσαλονίκης κυριαρχεί η Βιολογία την οποία δηλώνει περίπου το 55% των μαθητών ως δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας (η ελληνική γλώσσα αναγκαστικά το πρώτο) και ακολουθούν τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (περιλαμβάνεται σε περίπου 38%-40% των δηλώσεων των μαθητών).
Ο σύμβουλος Σταδιοδρομίας και διευθυντής του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης κύριος Χρήστος Αντωνίου σε συνέντευξη σε εφημερίδα της συμπρωτεύουσας έδωσε την εξήγησή του: «Οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης θεωρούν τη Βιολογία προσιτό και πιο εύκολο μάθημα. Παράλληλα, υπάρχει μία ανασφάλεια και ένας φόβος πολλών μαθητών για τα Μαθηματικά, παρότι ευνοούνται από τις διεξόδους που παρέχει το συγκεκριμένο μάθημα. Ο μαθητής που δηλώνει τη βιολογία έχει να επιλέξει επιπλέον 25-30 σχολές ΤΕΙ του 3ου Πεδίου Επιστημών Υγείας».
Είναι σαφές, πάντως, πως η στροφή των μαθητών στη βιολογία έχει να κάνει και με τις διαδρομές επαγγελματικής αποκατάστασης που προσφέρει, μιας και μιλάμε για έναν τομέα ακόμα ουσιαστικά ανεξερεύνητο, με προοπτικές τέτοιες που ακόμα και ερευνητικά να ασχοληθεί κανείς να είναι σε θέση να καταξιωθεί πολύ ευκολότερα από οποιονδήποτε άλλο επιστημονικό κλάδο.
Στην παρούσα φάση, πάντως, τα παιδιά είναι πολύ αγχωμένα για το μέλλον τους και αναζητούν σε σχολές που οδηγούν σε άμεση επαγγελματική αποκατάσταση τη διέξοδο στην κρίση (στρατιωτικές, αστυνομίας, ακαδημίες εμπορικής ναυτιλίας κ.α.), αλλά η αλματώδης αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών της γ’ λυκείου για βιολογία και για σχολές που σχετίζονται με τη γεωργία είναι χαρακτηριστικό πςω το μέλλον το βλέπουν στην ύπαιθρο ή, το εργαστήριο και τη βιολογική έρευνα!
Ο Βορράς δείχνει το δρόμο και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στη Θεσσαλονίκη σχετικά με τις σχολές που προτιμούν οι νέοι εν όψει των φετινών εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΪ, σε αρκετά σχολεία της Θεσσαλονίκης κυριαρχεί η Βιολογία την οποία δηλώνει περίπου το 55% των μαθητών ως δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας (η ελληνική γλώσσα αναγκαστικά το πρώτο) και ακολουθούν τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (περιλαμβάνεται σε περίπου 38%-40% των δηλώσεων των μαθητών).
Ο σύμβουλος Σταδιοδρομίας και διευθυντής του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης κύριος Χρήστος Αντωνίου σε συνέντευξη σε εφημερίδα της συμπρωτεύουσας έδωσε την εξήγησή του: «Οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης θεωρούν τη Βιολογία προσιτό και πιο εύκολο μάθημα. Παράλληλα, υπάρχει μία ανασφάλεια και ένας φόβος πολλών μαθητών για τα Μαθηματικά, παρότι ευνοούνται από τις διεξόδους που παρέχει το συγκεκριμένο μάθημα. Ο μαθητής που δηλώνει τη βιολογία έχει να επιλέξει επιπλέον 25-30 σχολές ΤΕΙ του 3ου Πεδίου Επιστημών Υγείας».
Είναι σαφές, πάντως, πως η στροφή των μαθητών στη βιολογία έχει να κάνει και με τις διαδρομές επαγγελματικής αποκατάστασης που προσφέρει, μιας και μιλάμε για έναν τομέα ακόμα ουσιαστικά ανεξερεύνητο, με προοπτικές τέτοιες που ακόμα και ερευνητικά να ασχοληθεί κανείς να είναι σε θέση να καταξιωθεί πολύ ευκολότερα από οποιονδήποτε άλλο επιστημονικό κλάδο.
Στην παρούσα φάση, πάντως, τα παιδιά είναι πολύ αγχωμένα για το μέλλον τους και αναζητούν σε σχολές που οδηγούν σε άμεση επαγγελματική αποκατάσταση τη διέξοδο στην κρίση (στρατιωτικές, αστυνομίας, ακαδημίες εμπορικής ναυτιλίας κ.α.), αλλά η αλματώδης αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών της γ’ λυκείου για βιολογία και για σχολές που σχετίζονται με τη γεωργία είναι χαρακτηριστικό πςω το μέλλον το βλέπουν στην ύπαιθρο ή, το εργαστήριο και τη βιολογική έρευνα!