Μετά από απόφαση του Δ.Σ. της Π.Ε.Β. συγκλήθηκε και συνεδρίασε επιτροπή για τη διοργάνωση πανελλήνιου συνεδρίου με αντικείμενο τη διδασκαλία της Βιολογίας στην ελληνική εκπαίδευση.
Η επιτροπή που αποτελείται από τους: Κώστα Θάνο (Καθηγητή Φυσιολογίας Φυτών), Ισιδώρα Παπασιδέρη (Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Κυτταρικής & Αναπτυξιακής Βιολογίας), Αντρέα Ρούσση (Επίκουρου Καθηγητής Μοριακής Φυσιολογίας Φυτών), Ευαγγελία Μαυρικάκη(Λέκτορα Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης), Μαρία Μαυραγάνη (Καθηγήτριας Β/θμιας Εκ/σης), Λουκία Πρίνου(Καθηγήτριας Β/θμιας Εκ/σης), Τζάνου Πιτσιλαδή (Καθηγητή Β/θμιας Εκ/σης) Αλέξανδρο Κασιμάτη (Καθηγητή Β/θμιας Εκ/σης), Θάνο Καψάλη (Καθηγητή Β/θμιας Εκ/σης)
συγκλήθηκε για πρώτη φορά με αντικείμενο την κατάθεση και διερεύνηση κατ΄αρχήν προτάσεων που αφορούν στο περιεχόμενο, τις θεματικές ενότητες, τους σκοπούς και τις προσδοκίες του συνεδρίου, καθώς και την ημερομηνία και τον τόπο διεξαγωγής του.
Στο υπό διαμόρφωση πλαίσιο του συνεδρίου ως προς τον χρόνο διεξαγωγής αποφασίστηκε να είναι μεταξύ του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου του 2011. Ως προς τον τόπο διεξαγωγής του ετέθησαν προς διερεύνηση αρκετές προτάσεις στις οποίες συνδυάζεται η ευκολία πρόσβασης και η ύπαρξη πρόσθετων χώρων, εκτός της κυρίας αίθουσας, ώστε να είναι δυνατή η διενέργεια δορυφορικών συμποσίων, στρογγυλών τραπεζών κ.α΄.
Ως προς τις θεματικές ενότητες που επιθυμεί η οργανωτική επιτροπή να αναπτυχθούν στο συνέδριο οι κατ΄ αρχήν προτάσεις περιλαμβάνουν τα πεδία:
|
Ως προς τους στόχους του συνεδρίου η οργανωτική επιτροπή λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται η συγκέντρωση και η ανταλλαγή του προβληματισμού που αφορά στη διδασκαλία της Βιολογίας σε κάθε επίπεδο στο οποίο διενεργείται, δεν θεωρεί πως το συνέδριο αυτό θα καλύψει και θα θίξει με πληρότητα το σύνολο των θεματικών ενοτήτων που προτείνονται.
Επειδή όμως η αλματώδης ανάπτυξη των βιοεπιστημών, η διείσδυσή τους σε κάθε πτυχή του καθημερινού βίου θέτουν προβλήματα αλλά και προκλήσεις στο περιεχόμενο και τις διδακτικές προσεγγίσεις της Βιολογίας και επειδή η λύση στα προβλήματα της μείζονος οικονομικής, οικολογικής κρίσης αλλά και της διαφαινόμενης επιτιστικής κρίσης, εξαρτάται σε ένα μεγάλο βαθμό από την ικανότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων να διαμορφώνουν βιολογικά εγγράμματους πολίτες και να παράγουν επαρκώς προετοιμασμένους επαγγελματίες και ερευνητές, το συνέδριο αυτό πρέπει να αποτελέσει το έναυσμα για:
|
Τα σημεία αυτά που αποτελούν έναν κατ΄αρχήν προσδιορισμό του πλαισίου του συνεδρίου η οργανωτική επιτροπή τα θέτει ήδη στην κρίση κάθε ενδιαφερόμενου.
Στο άμεσο δε μέλλον προτίθεται σε ειδική ιστοσελίδα που θα αναρτήσει, να προσκαλέσει πανεπιστημιακούς δασκάλους και ερευνητές, παιδαγωγούς, στελέχη της εκπαίδευσης και μάχιμους εκπαιδευτικούς της α/θμιας και β/θμιας εκπαίδευσης, ώστε να συμμετάσχουν και να καταθέσουν τη δική τους συμβολή στο περιεχόμενο, τους στόχους και τις διαδικασίες του συνεδρίου.